۷ مورد از مزایای تبلیغات کلیکی

زمان مطالعه: 9 دقیقه
2K بازدید
7 مورد از مزایای تبلیغات کلیکی

با مزایای تبلیغات کلیکی (PPC) بیشتر آشنا شوید

تبلیغات کلیکی را یادتان هست؟ در مطلب اخیر سایت، ما در مورد اینکه PPC چیست و چطور کار می کند صحبت کرده ایم. اینجا قرار است ببینیم که چرا اصلا باید به سراغ PPC بروید و مزیت های آن چیست؟

اگر که تا الان مطالب راه دی ام را دنبال کرده باشید متوجه شده اید که ما همیشه به اهمیت تبلیغات درست، اشاره کرده ایم. این موضوعی است که فقط کسب و کارهای اندکی به آن توجه می کنند و خب همین هم آن ها را متمایز کرده است. از طرفی روش ها و متدهای تبلیغات در دنیای امروز بسیار گسترده است. این یعنی شما می توانید با توجه به هویت کسب و کارتان و ویژگی های آن به سراغ یک روش مناسب بروید.

یکی از همین روش هایی که به تازگی در مورد آن صحبت کردیم، تبلیغات کلیکی است. تبلیغات کلیکی یا همان PPC یکی از رایج ترین و البته محبوب ترین روش های تبلیغاتی است که برندها از آن برای قرار دادن تبلیغات خود در پلتفرم هایی شبیه به گوگل، یاهو و حتی بینگ استفاده می کنند.

PPC مخفف عبارت Pay Per Click است. به طور کلی می توان PPC را بدین شکل تعریف کرد:

مدلی از تبلیغات که در آن بازاریاب ها یا کسب و کارها، تبلیغات خودشان را در پلتفرم های مختلف قرار می دهند. در نهایت به ازای هر کلیکی که کاربران و مخاطبین بر روی این تبلیغات می کنند، باید هزینه ای را به پلتفرم پرداخت کنند.

اما آیا تا به حال شده که در قانع کردن یک برند یا حتی مدیرتان برای استفاده از این روش تبلیغاتی به مشکل بخورید؟ نگران نباشید، ما در این مقاله قرار است به ۷ مزیت اصلی تبلیغات کلیکی اشاره کنیم. مزیت هایی که قطعا همه را قانع می کنند!

برای شروع بد نیست بدانید که:

  1. تبلیغات کلیکی خیلی سریع در پلتفرم مورد نظر قرار می گیرند.
  2. اندازه گیری و ردیابی نتایج آن، کار آسانی است.
  3. به خوبی با دیگر کانال های بازایابی هماهنگ می شود.
  4. داده های مفید و کاربردی در اختیارتان می گذارد.

شاید فکر کنید که تبلیغات کلیکی در مورد شما انتخاب مناسبی نباشد. اما تجربه ثابت کرده است که این مدل تبلیغات برای اکثر کسب و کارها و برندها (حتی کوچک و تازه کار) تاثیرات مثبتی را به همراه داشته است. مطمئن باشید اگر از PPC استفاده نمی کنید، به حجم زیادی از ترافیک و درآمد پشت کرده اید.

۷ مزیت تبلیغات کلیکی:

از مزیت های تبلیغات PPC می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تبلیغات کلیکی انتظارات و اهداف یک کسب و کار را برآورده می کند

بدون شک این مورد به عنوان مهم ترین مزیت تبلیغات PPC شناخته می شود. ما به شما اطمینان می دهیم که به کمک PPC می توانید به اهداف بیشمار و متنوع کسب و کارتان دست پیدا کنید. البته این فقط گفته ما نیست و حرف ما بر اساس تجربه و داده هایی است که سال ها در این زمینه جمع آوری شده اند. این اهداف می تواند افزایش نرخ یا حتی پیدا کردن مخاطبین بیشتر باشد.

در اینجا شما می توانید هر نوع تبدیلی را ردیابی کنید. این ابزار قدرتمند به شما اجازه می دهد تا ترافیک وبسایت خودتان را با توجه به اهدافی که برای کسب و کارتان در نظر گرفته اید هماهنگ کنید.

همچنین در عصر بازاریابی محتوایی، PPC به شما کمک می کند تا با استفاده از ثبت نام در خبرنامه ها، مسابقات، دانلود برنامه ها و … نه تنها مخاطبین بیشتری پیدا کنید؛ بلکه قیف بازاریابی (Marketing Funnel) کسب و کارتان را نیز تقویت کنید.

به کمک PPC می توانید جنبه های مختلفی از قیف فروش برندتان را پوشش دهید و خودتان را به چشم انداز کسب و کارتان نزدیکتر کنید. به طور کلی و جدای از اهداف هر کسب و کار، کمپین های PPC می توانند برای هر برندی تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

PPC قابل اندازه گیری و ردیابی است

PPC قابل اندازه گیری و ردیابی است

یکی از مزیت های راه اندازی تبلیغات کلیکی در پلتفرم گوگل ادز، این است که شما می توانید تمامی متریک ها را ردیابی و اندازه گیری کنید. در اینجا می توانید در کنار گوگل ادز از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

در اینجا به تمامی جزئیات دسترسی دارید. از تاثیرگذاری یک محتوا تا تعداد کلیک ها و حتی تبدیل ها. (تبدیل های هر کسب و کار با توجه به اهدافی که برای خودش مشخص کرده متفاوت است).

هیچ چیز در مورد تبلیغات کلیکی نامشخص و پنهان نیست. بلکه همه وضعیت ها کاملا واضح و در دسترس هستند. در نتیجه عملکرد کلی کمپین هایی که راه اندازی کرده اید را به شما نشان می دهند. همچنین می توانید ببینید با توجه به بودجه ای که مشخص کرده اید چه ترافیک و نتیجه ای نصیبتان می شود. این در حالی است که در کانال ها و پلتفرم های دیگر همچین قابلیتی در اختیار کاربران قرار نمی گیرد.

زمانی که شما ترافیک PPC را به یک لندینگ پیج مشخص ارسال می کنید و تمامی فاکتورهای موجود را با استفاده از گوگل آنالیتیکس اندازه گیری می کنید؛ می توانید به وضوح ببینید که چه مقدار هزینه کرده اید، در نتیجه چه چیزی بدست آورده اید. این مدل تبلیغات را هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید.

سرعت بالا

فرقی نمی کند چقدر با رقبایتان در استفاده از تبلیغات کلیکی فاصله دارید. چه الان چه ۱۰ سال دیگر هم کارتان را شروع کنید می توانید با کمی برنامه ریزی به هدفتان برسید. البته که پیشنهاد ما این است هر چه سریع تر دست به کار شوید و از مزایایی که این کار برایتان به همراه دارد بهره ببرید.

این متد دقیقا بر عکس سئوست. در سئو شما به سال ها زمان و تلاش نیاز دارید تا بتوانید فقط کمی به چشم انداز خودتان نزدیک شوید. این در حالی است که تمام چیزهایی که به آن ها نیاز دارید، در ابزارهایی شبیه به گوگل ادز و آنالیتیکس برایتان فراهم شده اند.

تبلیغات کلیکی در مقایسه با کانال های دیگری همچون، ایمیل یک تفاوت چشمگیر دارد. آن هم این است که در اینجا شما فقط به کاربرانی که در حال حاضر کسب و کارتان را می شناسند، محدود نیستید. پس می توانید به سراغ کاربران جدید هم بروید. این یعنی مخاطبین بیشتری برای خودتان پیدا کنید. چه چیزی بهتر از این؟

علاوه بر این ها، تمام کارهایی که باید بکنید، از تهیه محتوای تبلیغاتی گرفته تا راه اندازی و جستجو در مورد کمپین، همگی در پلتفرم های تبلیغاتی PPC قابل انجام هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حساب کاربری خودتان را در این پلتفرم ها راه اندازی کنید و کارتان را شروع کنید. بدون اینکه نیاز باشد تیم توسعه در این کار دخالت چندانی داشته باشند. خودتان می توانید بیشتر کارها را انجام دهید.

تبلیغات کلیکی قابل کنترل است

همان طور که می دانید تفاوت های جزئی و البته دقیقی بین هر کمپین تبلیغاتی وجود دارد. اما به طور کلی شما کنترل کاملی بر روی نحوه دسترسی به مشتریان جدید خود دارید. این کار با مشخص کردن کلمات کلیدی و مکان هایی که برای خودتان هدف قرار داده اید، شروع می شود.

همچنین کاربران در مدیریت بودجه خود کاملا منعطف هستند، حتی اگر قرار باشد با قدم های کوچک کارشان را شروع کنند. در این مدل تبلیغات می توانید میزان بودجه و Bid را خودتان مشخص کنید و حتی نحوه خرج شدن آن را تعیین کنید. اینکه دوست دارید روی چه چیزهایی هزینه کنید.

خوبی کار این است که به محض دیدن نتایج مثبت، می توانید میزان بودجه اولیه را افزایش دهید. حتی اگر قرار باشد مدتی استراحت کنید و از کار فاصله بگیرید، می توانید هزینه شدن این بودجه بر روی تبلیغات را کاملا متوقف کنید. این یعنی شروع و پایان کار در دستان خودتان است.

اما اینکه در مقایسه با رقبایتان تبلیغات شما در کجا نمایش داده می شوند، چیزی است که در مزایده های گوگل ادز و بر طبق الگوریتم های مشخصی تعیین می شود. اینجا میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی، کیفیت لندینگ پیج ها و همچنین ارتباط آن ها با تبلیغات تان به شما کمک می کند.

خبر خوب اینجاست، حتی زمانی که این فرآیند در حال کار است، شما می توانید به راحتی یکسری اطلاعات را ویرایش کنید. این به شما اجازه می دهد که روزانه موضوعات مختلف را تست کنید. این دقیقا برخلاف رسانه های دیگر است. در اینجا برای ویرایش رویه، هیچ چرخه طولانی پیش رویتان قرار ندارد و برای اینکه حتی یک کمپین را متوقف کنید نیازی نیست که به فعالیت رسانه ای خودتان صدمه ای بزنید.

تبلیغات کلیکی با کانال های مختلف بازاریابی سازگار است

کانال های مختلف بازاریابی

بازاریابی محتوایی نقش بسیار پر رنگی در دنیای تبلیغات دیجیتالی این روزها دارد. به طوری که این روزها نقشه و تقویم های محتوایی از اجزای معمول یک کسب و کار به حساب می آیند. قبلا هم در مورد اهمیت محتوای غنی صحبت کرده ایم. شما می توانید با سرمایه گذاری در این کار و تولید محتوای منحصر به فرد جای پای خودتان را محکم کنید. در این مسیر می توانید با کمک گوگل ادز بازدید کنندگان بیشتری را به سمت محتوای خودتان هدایت کنید و همچنین میزان ROI را از این سرمایه گذاری افزایش دهید.

جالب است بدانید که سئو و تبلیغات PPC به خوبی با هم در این مسیر هماهنگ می شوند. هدف هر دوی آن ها جذب مخاطب بیشتر و تعامل با کاربران است. کاربرانی که برای پیدا کردن یک سرویس و اطلاعات بخصوص، از گوگل استفاده می کنند. اطلاعاتی نظیر تعداد بازدیدها، کلیک ها و تبدیل هایی که گوگل ادز در اختیارتان می گذارد، کمک بسیاری به شما کمک می کنند. چطور؟ این دیتا به شما کمک می کنند تا ببینید با کلید واژه هایی که انتخاب کرده اید در مسیر درستی قرار گرفته اید یا نه؟ همچنین هیچ تاثیری بر روی سئو داشته اند یا خیر؟

برعکس این قضیه هم صادق است. یعنی دیتای مربوط به سئو کسب و کارتان به تبلیغات کلیکی کمک می کند. همه این ها در کنار بازاریابی محتوایی که دارید راندمان کارتان را بالا می برند و شما را به اهداف نهایی که برای خودتان مشخص کرده اید نزدیک می کنند.

بازاریابی مجدد از طریق گوگل ادز به شما کمک می کند که تعامل خودتان را با کاربران سایت حفظ کنید، بدون در نظر گرفتن اینکه آن ها از چه طریقی به سایت شما رسیده اند. این تبلیغات مجدد به کاربرانی نشان داده می شوند که قبلا از سایت تان بازدید کرده اند و به هر دلیلی آن را ترک کرده اند.

البته که ماجرا فقط به همین جا ختم نمی شود. بلکه با استفاده از PPC و داده هایی که برایتان فراهم می کند می توانید به سراغ بازاریابی های مستقیم و سنتی هم بروید. PPC می تواند به طور مستقیم با بازاریابی ایمیل مقایسه شود و هزینه آن به ازای هر بازدید و تبدیل محاسبه می شود.

البته اگر شما بتوانید از بازاریابی های سنتی و پر هزینه چشم پوشی کنید و بیشتر به سراغ متدهایی بروید که در لحظه دیتای مفیدی در اختیارتان می گذارند، قطعا برد کرده اید.

روش های متنوع هدف گذاری

خیلی از بازاریابان برای اینکه بتوانند مخاطبین هدف یک کسب و کار را پیدا کنند، به سراغ روش ها و متدهای مختلفی می روند. این در حالی است که گوگل ادز به تنهایی بهترین شیوه ها را برای پیدا کردن مخاطبین هدف دقیق در اختیارتان می گذارد. همچنین به کمک آزمون و خطا شما را به نزدیک ترین گزینه می رساند.

این روند از هدف گذاری بر روی کلید واژه های یک تبلیغ متنی تا راه اندازی بازاریابی مجدد بر اساس رفتارهای گذشته کاربران و یا تمرکز بر روی دموگرافیک یکسری کاربران بخصوص، بازه متفاوتی دارد. با آزمایش جنبه های مختلف می توانید مطمئن شوید که از تمامی قابلیت های گوگل ادز استفاده کرده اید و بیشترین میزان بازدید را نصیب خودتان کرده اید.

همچنین با نگاهی به هدف های کسب و کارتان می توانید ببینید که تا الان کدام روش برایتان مفیدتر بوده است. در نهایت میزان انتظار خود را در ازای هزینه هر کلیک مشخص کنید. همان طور که قبلا هم گفتیم، ویژگی مثبت PPC در این است که شما می توانید به مخاطبینی دسترسی پیدا کنید که تا به الان جز لیست شما نبودند. این یعنی می توانید شبکه خودتان را گسترش دهید.

منبعی غنی از اطلاعات

منبعی غنی از اطلاعات

همان طور که خودتان هم می دانید اطلاعات غنی از عملکرد کلی شما در داشبورد گوگل ادز در اختیارتان قرار می گیرد. اما این اطلاعات فقط منتهی به ارزیابی عملکرد PPC نمی شوند و کاربردهای بیشتری دارند. جالب است نه؟

تعداد بازدید ها، کلیک ها و دیتای مربوط به تبدیل های هر کلید واژه می توانند به انتخاب استراتژی های مناسب سئو و بازاریابی محتوایی کمک بسزایی کنند. جدای از این می توانید به کمک ابزار درونی مدیریت کلید واژه ها، خودتان دست به کار شوید و ببینید که مخاطبین تان بیشتر در چه جاهایی فعالیت دارند.

علاوه بر این می توانید از افزونه های جانبی شبیه به KeywordSpy، SpyFu و iSpionage استفاده کنید و ببینید رقبایتان در چه جاهایی فعالیت دارند. حتی می توانید ببینید که چه فرصت هایی پیش رویتان قرار دارند.

کلام آخر

هنوز هم برای استفاده از تبلیغات کلیکی قانع نشده اید؟ کاری ندارد. تنها کافی است خودتان این روش را دنبال کنید و ریسک های موجود را بسنجید. در نهایت آن را با روش های دیگر مقایسه کنید و تاثیر چشمگیر آن را ببینید.

برای مثال شما می توانید میزان هزینه ای که برای مدیریت کمپین ها و تولید محتوا می کنید را، با هزینه ای که در حال حاضر برای مدیریت و توسعه فعالیت های خود دارید مقایسه کنید. از مدیریت شبکه ها گرفته تا ایمیل و بازاریابی آفلاین. در این کار می توانید تعدادی از دیتاهای مربوط به پروژه را دخیل کنید. به عنوان مثال نرخ های تبدیل پروژه برای یک سری کلید واژه ها را در نظر بگیرید. در آخر هم خودتان می بینید که کدام روش انتخاب مناسب تری است.

سال ها تجربه و آزمون و خطا در این مسیر مشخص کرده است که، تبلیغات کلیکی روشی مطمئن و سود آور برای انواع کسب و کارهای B2B، B2C و سازمان های غیر دولتی است. همچنین موسساتی که به دنبال افزایش نرخ تبدیل و بالا بردن ترافیک خودشان هستند. با در نظر گرفتن تمامی مزایا، در این روش تبلیغاتی هنوز هم درصدی ریسک وجود دارد.

در مقاله بعدی دوره تبلیغات کلیکی، در مورد نمونه هایی از بهترین شبکه های تبلیغات کلیکی صحبت خواهیم کرد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست