آموزش کار با ابزار Ahrefs حرفه ای (رایگان)

زمان مطالعه: 5 دقیقه
1K بازدید
آموزش 0 تا 100 ویدیویی و تخصصی ابزار ahrefs

ابزار Ahrefs یکی از مهمترین و قوی ترین ابزارهای دنیای سئو است که شما با یادگیری استفاده از این ابزار میتوانید اطلاعات بسیار مهم و کلیدی به دست آورید و در این آموزش باشگاه دیجیتال مارکتینگ ایران قصد داریم تا به شما نحوه کار با Ahrefs را به صورت حرفه ای آموزش دهیم تا سایت رقبای خود را با دقت بالاتری تحلیل و بررسی کنید.

آموزش کار با ابزار  Ahrefs

مطمئنا کار با ابزار، یکی از برنامه های روتین و روزانه هر سئو کاری است، چرا که استفاده از ابزار یکی از نیازه های اولیه هر فعالیت بهینه سازی است (S.E.O) به این دلیل که این ابزارها، اطلاعات بسیار مهم و اساسی به شما میدهند تا شما بتوانید استراتژی مناسبی برای هر پروژه تدوین کنید. اگر در وب فارسی و یا انگلیسی درباره ابزارهای سئو جستجو کنید بی شک در همه مقالات یا ویدیوهای آموزشی اسم ابزار ahrefs رو خواهید دید چون Ahrefs مطمئنا یکی از بهترین ابزارهای دنیای سئو است که با توجه به قدرت بالا، این ابزار اطلاعات بسیار زیادی در اختیار شما قرار میدهد که در این آموزش رایگان استفاده از ابزار Ahrefs، به تمام این موضوعات اشاره خواهیم کرد. ولی در مرحله اول قصد داریم تا با Ahrefs آشنا شویم.

معرفی ابزار Ahrefs

همانطور که در آموزش سئو سایت فروشگاهی باشگاه دیجیتال مارکتینگ ایران اشاره کردیم به گفته خود گوگل بکلینک ها نقش بسیار زیادی در رشد سایت شما در موتورهای جستجو دارند. اگر به تاریخچه و ماهیت ابزار Ahrefs برگردیم متوجه میشویم که هدف اولیه این ابزار، بررسی بکلینک های هر سایتی بوده است ولی با گذشت زمان و پیشرفت این شرکت، Ahrefs به یک ابزار بسیار قدرتمند در حوزه بررسی و تحلیل، تبدیل شده که علاوه بر بررسی و تحلیل بکلینک ها امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار میدهد. این امکانات عبارتند از :

  • تحلیل و بررسی رقبا (Competitive Research)
  • تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)
  • جستجوی بکلینک ها (Backlink Research)
  • بررسی محتوای رقبا (Content Research)
  • بررسی رتبه در موتورهای جستجو (Rank Tracker)

البته یکی از نکات بسیار مهم درباره ابزار Ahref که باید به آن اشاره کنیم محیط کاربری پیشرفته این ابزار است که شما برای اینکه بتوانید از همه امکانات این ابزار استفاده کنید باید با نحوه کارکرد آن آشنا باشید که ما در باشگاه سعی کردیم با آماده کردن این آموزش ویدیویی کاملا رایگان شما به طور کامل نحوه استفاده از Ahrefs را بیاموزید.

مقایسه Ahrefs با Semrush و Moz

البته که بررسی این ابزارها با یکدیگر بسیار پیچیده است و باید از جنبه های مختلفی این بررسی انجام شود.

  1. قابلیت تحقیق کلمه کلیدی
  2. تحلیل و بررسی بکلینک ها
  3. ابزارهای تحلیل تکنیکال
  4. قیمت

اگر به گذشته برگردیم ابزار Ahref فقط بر روی تحلیل بکلینک ها تمرکز داشت ولی در نقطه مقابل ابزار Semrush فقط بر روی تحقیق کلمات کلیدی ولی به مرور زمان هر دو ابزار ویژگی های بسیار زیادی را به ابزارهای خود اضافه کردند و تبدیل به غول های دنیای سئو شدند که تقریبا هر سئو کاری با این ابزارها آشنا است. البته امروزه در وب فارسی خیلی از سئوکاران به دلیل راه های ساخت رایگان حساب کاربری Moz، ترجیح میدهند از این ابزار استفاده کنند که بی شک ضعیفتر از ابزارهای فوق است. که در این آموزش به صورت کامل به این موضوع خواهیم پرداخت. البته به زودی سعی میکنیم آموزش ویدیویی استفاده از ابزار Semrush و MOZ را هم در باشگاه منتشر کنیم که شما به نحوه استفاده از این ابزارها نیز تسلط پیدا کنید.

قیمت ابزار Ahrefs

ابزار Ahrefs از نظر قیمت به شدت گران است و به دلیل بالا بودن قیمت دلار، پرداخت این هزینه فقط برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ مقدور است. البته هم در ایران و هم در کشورهای دیگر امکان خرید اشتراکی این ابزار وجود دارد که شما میتوانید از مجموعه هایی که در گروه های تلگرامی فعالیت دارند این ابزار را خریداری کنید.

خرید ابزار Ahrefs در ایران

متاسفانه به دلیل تحریم های موجود خرید این ابزار برای کاربران ایرانی مقدور نمیباشد هر چند مجموعه های مختلف این ابزار را به صورت اشتراکی در اختیار شما قرار میدهند البته خرید اشتراکی این ابزار معایبی هم دارد که شما نمیتوانید از بعضی قابلیت های آن استفاده کنید. به طور مثال یکی از قابلیت های جذاب Ahrefs بخش Site Audit است که کرالرهای Ahrefs با بررسی تمام صفحات سایت شما با شاخص هایی مختلفی، ایرادات سایت شما را از جنبه های مختلف فنی بررسی و گزارشی مفصل در اختیار شما قرار میدهد. که طبیعتا یا باید نسخه اصلی را با قیمت بسیار زیاد تهیه کنید یا اگر از نسخه اشتراکی استفاده میکنید قید بخش Site Audit رو بزنید البته برای بررسی مشکلات فنی سایت از دید سئو میتوانید از ابزار فوق العاده Screaming Frog استفاده کنید که ما آموزش رایگان اسکریمینگ فراگ را برای شما در باشگاه قرار داده ایم.

چرا باید از ابزار Ahrefs استفاده کنیم؟

اگر سئو کار هستید همیشه نیاز دارید تا رقبای خود را بررسی کنید و تحت نظر داشته باشید. پس نیاز به یک ابزار قدرتمند دارید که بی شک Ahrefs انتخاب مناسبی است چرا که بزرگترین دیتابیس و کرالرها را در بین ابزارهای بررسی دنیای سئو دارد. ولی دلیل اینکه باید از ابزارهایی مثل Ahrefs برای بررسی رقبا استفاده کنیم این است که سؤال های زیادی ممکنه در بدو فرآیند سئو سایت در ذهنتون شکل بگیرید.

  • رقبا از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند؟
  • از چه سایت هایی بکلینک گرفتند؟
  • چه کلماتی را برای چه صفحاتی تارگت کردند؟
  • کدام صفحات سایت رقبا، بیشترین لینک داخلی رو دریافت کردند؟
  • رقبای شما از هر کلمه کلیدی چقدر ترافیک دریافت میکنند؟
  • چه صفحاتی را به عنوان لندینگ های اصلی انتخاب کردند؟
  • پیدا کردن پی بی ان PBN رقبا!!
  • از چه سایتهایی رپرتاژ دریافت کرده اند؟
  • با چه کلماتی برای سایت، بکلینک گرفتند؟

و هزاران سؤال دیگر که این ابزار جواب خیلی از این سؤال ها رو به شما خواهد داد. پس همین موضوع دلیل خیلی محکمیه که شما از این ابزار استفاده کنید. در اصل ابزارهای به عنوان دستیار شما عمل میکنند و فرآیند بررسی و تحلیل سایت های رقبا رو بسیار ساده میکنند و در عین حال زمان شما از دست نمیره.

نتیجه گیری

شما پس از دیدین این ویدیو اموزشی میتوانید با استفاده از این ابزار میتوانید اطلاعات بسیار مهمی به دست آورده و با تحلیل این داده های استراتژی مشخصی برای خودتان تدوین کنید. فراموش نکنید این ابزارها نقش یک دستیار را برای شما دارند و در نهایت این شما هستید که تصمیم نهایی را میگیرد و میتوانید با تحلیل داده ها به نتیجه برسید.
سوالات متدال:

آیا Ahrefs بهترین ابزار بررسی بکلینک ها است؟

Ahrefs مطمئنا یکی از قدیمی ترین و قوی ترین ابزارهای تحلیل و بررسی رقبا است ولی برای انتخاب به عنوان بهترین ابزار باید از زوایای مختلفی با ابزارهایی مثل Semrush مقایسه کنیم.

ابزار Ahrefs چگونه سایت ها را بررسی میکند؟
ابزارهای بررسی سایت به خصوص Ahrefs با شبیه سازی پروسه کرال، ایندکس و رتبه بندی گوگل سعی دارند تمام فضای وب را بخزند و اطلاعات بسیار مهمی را در دیتابیس خود ذخیره کنند. در نهایت با پردازش این اطلاعات در قالب یک ظاهر کاربری جذاب آن ها را به شما نمایش میدهند؛ که این موضوع شما در تدوین استراتژی اصولی و برنده کمک میکند.

چرا باید از Ahrefs استفاده کنیم؟
برای بهینه سازی هر سایتی نیاز به استراتژی مشخصی داریم و برای رسیدن به این نقطه باید مسیری که رقبا در پیش گرفته و موفق شده اند را بررسی کنیم تا به بهترین استراتژی ممکن برسیم.

متریک UR در ابزار Ahrefs چیست؟
ابزار Ahrefs برای سنجیدن قدرت بکلینک هایی که شما برای یک یو آر ال گرفته اید، متریک یا شاخصی به نام Url Rating در نظر گفته که در اصل قدرت بکلینک های یک صفحه را نمایش میدهد.

متریک DR در ابزار Ahref چیست؟
ابزار Ahrefs برای سنجیدن قدرت بکلینک هایی که شما برای یک دامنه گرفته اید شاخصی به نام Domain Rating یا DR در نظر گرفته که قدرت بکلینک های دامنه را نمایش میدهد.

نوع دوره: آنلاین سطح دوره: مقدماتی تا پیشرفته پیش نیاز: ندارد گواهینامه: ندارد
تاریخ شروع دوره: ۱ خرداد ۱۳۹۹ زبان دوره: فارسی زیرنویس انگلیسی: دارد مدت زمان دوره: ۱۳۳ دقیقه
قسمت های دوره: ۷ قسمت روش دریافت: تماشا در یوتوب پشتیبانی: گروه تلگرام روش دریافت: کانال یوتوب

 

برای مشاهده آموزش کار با ابزار Ahrefs حرفه ای (رایگان) به کانال یوتوب DM Orbit مراجعه کنید. لینک ورود به کانال: DM Orbit Channel

امتیاز شما به این پُست

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست